2014.01.20.
16:03

Írta: Mademoiselle Marshmallow

Eredeti dán vajas keksz recept

Az utóbbi időben kezd elviselhetetlen szintre fajulni a laptopom állapota, ami már tarthatatlan, hiszen már mióta nem tudtam megírni egy tisztességes bejegyzést sem, anélkül, hogy túlforrósodott, majd kikapcsolt volna. Most már muszáj lesz újratennem a rendszert, a gép, a blogbejegyzések, és a saját érdekemben is, mert néha már az idegösszeomlás kerülget miatta. Öröm az ürömben, hogy az idegeim megnyugtatása végett elkezdtem jógázni, és az okostelefonomat segítségül hívva egy másik régi álmom is valóra vált a múlt héten.
Találtam ugyanis egy eredeti dán keksz receptet. Na, nem akármilyen keksz recept, hanem az a gyönyörű, díszdobozos, mindenki(az enyém biztosan ;) ) kedvence dán vajas keksz recept.
Gyorsan el is készítettem, igazi vajból és igazi vaníliából. Az eredmény annyira fantasztikus lett, hogy kis sütikapszlikba csomagoltam őket, majd egyesével betettem egy üres kekszes dobozba, és a konyha asztalon felejtettem. A családom nagy része nem is jött rá a turpisságra, a többiek előtt pedig az buktatott le, hogy csak perec alakúakat készítettem.

kekszlap.jpgSweet tipp: Mielőtt nekilátunk készüljünk fel rá, hogy lehet hosszabb ideig tart az elkészítés, mint a betermelés.
kekszperec.png

 

Elkészítése: 
A vajat a porcukorral habosra keverjük.
A tej kivételével hozzáadjuk a többi hozzávalót is, majd egyneművé keverjük.
(A lisztet lehetőleg szitáljuk!)
Végeredményként egy nyújtható állagú, lágy tésztát kapunk.
Papírral bélelt sütőlemezre nyomhatjuk habzsákból, vagy keksznyomó segítségével, de ki is nyújthatjuk, majd egyesével a kívánt formára szaggathatjuk.
Előmelegített 180 'C-os sütőben körülbelül 20 percig sütjük.
Miután kivettük megszórjuk cukorral, majd még körülbelül 10 percig a tepsin pihentetjük.

Sweet tipp: tejet csak akkor adjunk a tésztához, ha túl keménynek találnánk, illetve ha biztosan habzsákból szeretnénk nyomni.

kekszperec2.pngHmmmm...de finom...:)keksz.jpg

TOVÁBBI NAGYON SZÉP NAPOT ÉS MÉG SZEBB KEKSZEKET KÍVÁNOK!
/Mademoiselle Marshmallow/



Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://thesweetlife.blog.hu/api/trackback/id/tr355766394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása