2013.09.14.
08:00

Írta: Mademoiselle Marshmallow

Macaron Mánia

A Creme Brulee megmaradt tojásainak hála végre csináltam Macaront. Többféle recept van az interneten, nekem ami bevált az Farkas Vilmos receptje. Az övé egy cukorszirupos változat, ami kicsit ugyan macerásabb, de nem nehéz, és nagyon finom. Nekem kicsit megrepedezett a teteje, Vilmos szerint ez attól lehet, hogy nem állt eleget a fehérje, ami nálam most igaz, mert csak három napos volt, de ugyanezt a receptet követve csináltam már frissen leengedett tojásból is, és az nagyszerűen sikerült, úgyhogy nem tudom...(na azért annyira nem volt repedt, mint a képen, de csak ezt tudtam már megmenekíteni a képhez, mert úgy rávetették magukat a többiek. A malackás díszítést is csak a megmaradt "csúnyább" macaronokkal tudtam megcsinálni, de azért így is elég aranyos lett.maci.jpg

Elkészítése:

Az alapanyagokat gondosan előkészítjük.
Egész mandula esetében a mandulát ledaráljuk; a porcukrot átszitáljuk.

Sweet tipp: abban az esetben, ha csak héjas mandulát tudunk beszerezni, jó trükk, ha leforrázod, könnyen "ledobja a bundáját'.


A mandulalisztet, a porcukrot, és a tojásfehérjét egy tálban összekeverjük. (ragacsos állagú masszát kapunk)
A kristálycukrot elkeverjük a vízzel, és gőzön besűrítjük, cukorszirupot készítünk.
A másik tojásfehérjét nem túl kemény habbá verjük fel, majd a cukorszirupot folyamatosan hozzácsurgatva kihűlésig továbbverjük.
Egy kicsit kiveszünk a habból és a masszához keverve fellazítjuk, majd az egészet összekeverjük.
Simacsöves habzsákból félgömböket nyomunk, majd kisütjük.(kb nyolc-tíz perc alatt el is készülnek)

 

Sweet tipp: sok macaron receptnél légkeveréses sütést írnak, de a legutóbbi cikk, amit olvastam hosszasan taglalja, hogy miért ne ilyen állásban használjuk a sütőnket. Mindenesetre, ha mégis ezt választanánk úgy alacsonyabb hőfokon, azaz 160'C-on, normál sütőben pedig 180C-on lesznek tökéletesek a sütikéink.

tumblr_lcuroebOn71qekyl6o1_500_large_thumb.jpg

Éééés a kis MacaronMalackáim, a füleknek kis krém, az arcuk oedig sima ételfestékkel lett felfestve:

PicsArt_1379011553647.jpg

NAGYON JÓ SÜTÖGETÉST ÉS MÉG JOBB ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!

/Mademoiselle Marshmallow/



komment

A bejegyzés trackback címe:

https://thesweetlife.blog.hu/api/trackback/id/tr475512473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advanced Flight 2013.09.14. 21:20:31

Jól néznek ki a röfik, gratu :-)

Én egyszer kóstoltam eddig macaront (cukrászdából), borzalmas volt, meg sem tudtam enni.
Remélem, a röfik finomabbak :-)

Mademoiselle Marshmallow 2013.09.14. 23:32:32

Kedves Advanced Flight!

Örülök, hogy tetszenek a röfik! :-)Milyen macaron volt amit kóstoltál? Kevesen tudják, de mandula helyett kókuszból is készülhet, lehet úgy jobban ízlene..:-) MM.

Advanced Flight 2013.09.16. 00:29:42

@Mademoiselle Marshmallow: hát pisztáciás volt, és elég jónevű cukiban vettük (Szépvölgyi út). Émelyítő íze volt, nem is tudnám megmondani, milyen....

Mademoiselle Marshmallow 2013.09.21. 12:35:47

Kedves Advanced Flight!

A jó macaron titka szerintem abban rejlik, hogy a tésztája maga is elég édes, ezért fanyarabb ízvilágú krém passzol hozzá. pl. citromos, sós-karamellás, vagy étcsokis, így nem lesz olyan émelyítő.
Szerintem, ha legközelebb ilyesmit látsz valahol, adj neki még egy esélyt, hátha megkedveled!! ;-)
süti beállítások módosítása