2013.11.15.
20:35

Írta: Mademoiselle Marshmallow

Házi készítésű sült müzliszelet

Mostanában eléggé rákaptam a müzliszeletre, viszont a boltban előrecsomagolt termékek hátoldalán néha nemkívánatos alap-, és adalékanyagokat olvashatunk. Amivel nem is lenne akkora nagy gond, ha megacsoki szeletet vásároltunk volna, de müzliszeletet mégiscsak azért eszik az ember, hogy valami egészségesebbet nassoljon, na meg persze azért mert nagyon finom.muzlilap.jpg
Pár receptet elolvasgattam a neten, és hamar rájöttem, hogy müzliszeletet bárki könnyen készíthet otthon is.
Csak egy kis aszalék, meg mindenféle gabonákból készült pelyhek kellenek hozzá.
Ezért  receptet nem is követtem, csak elővettem minden olyan hozzávalót, ami az egészséges életmódot hivatott képviselni a spejzban, és kiválogattam küzölük a müzlihadseregbe illőket.
Egyedül egy dologhoz tartottam magam (amit az egyik receptben olvastam): a  friss gyümölcshöz, illetve, hogy a legtöbb recepttel ellentétben itt nem egyből fagyasztották a masszát, hanem a sütőben szárították, majd ezt kihűtve fogyasztották.

muzli.pngSweet tipp: a puffasztott, pelyhesített, aszalt meg mindenféle anyagokat nyugodtan variáld kényed-kedved szerint.

Elkészítése:


Az aszalványokat rövid időre beáztatjuk, majd apróbb szeletekre vágjuk.
A mogyorót durvább darabokra törjük mozsárral, vagy darálóval.
Az almát megpucoljuk, és lereszeljük.
A banánt pürésítjük.
Mindent egy tálba teszünk, és összekeverjük.
Papírral bélelt tepsibe egyengetjük a masszát, olyan vastagságúra, amekkorára szeretnénk majd a végeredményt.
Bevagdossuk a szeleteket.
140'C-on 10-15 percig szárítjuk.
Még melegen átmegyünk újra a bevágásokon.
Megvárjuk míg kihűl, majd tea mellé reggelire, tízóraira, uzsonnára, vagy csak úgy elmajszolgatjuk.

 

sultmuesli.jpg

TOVÁBBI NAGYON SZÉP NAPOT ÉS MÉG FINOMABB MÜZLIT KÍVÁNOK MINDENKINEK!
/Mademoiselle Marshmallow/



Szólj hozzá!

Címkék: tönkölybúza zabpehely aszalt gyümölcs birsalmalekvár házi müzliszelet

A bejegyzés trackback címe:

https://thesweetlife.blog.hu/api/trackback/id/tr195635993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása