2013.11.30.
06:30

Írta: Mademoiselle Marshmallow

Amerikai hét: Birsalmás-körtés pite

Bár a birsalma nem amerikai gyümölcs, (Délnyugat-Ázsia kaukázusi területein őshonos) de ha pite akkor akkor Amerika, és nem csak a film miatt.
Az amcsik imádják a pitét, és tudjátok mit? Meg is értem. Szerintem tudományosan lehetne bizonyítani, hogy endorfin termelődik a testünkben, pite készítés közben. 
Nem tudom, valahogy az egész süteményből, és az elkészítési procedúrából,( a gyümölcs felfőzése, a tetején a rácsozás, és az az illat..) árad valamilyen ellenállhatatlan kedvesség.

pite4.jpg


Mint már korábban írtam, volt még pár birsalmám, amikkel sürgősen csinálnom kellett valamit, mert kezdtek bebarnulni. Eldöntöttem, hogy az ősz búcsúztató pitém töltelékeként fogják végezni, így hát kerestem-kutattam az interneten, mert még sem készíthettem el úgy, mint a hagyományos almás pitét. A birsalmák, annál többet érdemelnek.
Találtam egy szimpatikus receptet, amit a saját szám íze, és az itthoni alapanyagokhoz mérten átalakítottam.
Az eredmény fantasztikus lett!
Az ízek nagyon jól harmonizáltak egymással, még is fel lehetett fedezni egy-egy különleges ízt, ami még különlegesebbé tette az összhatást.

pitelap_3.png



Elkészítése:

Az alapanyagokat gondosan előkészítjük és kimérjük.
A körtét, almát megmossuk, megpucoljuk, és körülbelül 1-2 centiméteres darabokra vágjuk.
Citromot facsarunk rájuk, nehogy bebarnuljanak.
A birsalmát megmossuk, majd azt is felszeleteljük.
Egy nagyobb méretű lábasba tesszük, majd hozzáadjuk a cukorral elkevert vizet, és az összes fűszert.
Másfél, két órán át főzzük, amíg a birsalmák meg nem puhulnak.
Az utolsó negyed órában adjuk hozzá az előkészített körtét, és almát, plusz a citrom levét.
A procedúra végére a víz elfő, és a gyümölcsök kellemesen karamellizáltak lesznek a cukortól.
A kész gyümölcstöltelékből eltávolítjuk a fahéjat, illetve a szentjánoskenyeret.

 

Sweet tipp: Az eredeti receptben három darab csillagánizs szerepelt, mivel nekem ez nem volt itthon, így szentjánoskenyérrel helyettesítettem, és egyáltalán nem bántam meg. 




Amíg a töltelék rotyog nyugodtan hozzáláthatunk a tészta elkészítésének, hiszen annak is állnia kell egy órát.
A lisztet, a szobahőmérsékletű (!) vajat és a porcukrot összemorzsoljuk.
Hozzáadjuk a langyos vizet, és egynemű tésztává gyúrjuk.
A folyamatot minél gyorsabban végezzük, ne gyúrjuk túl sokáig.
Ha szükséges adjunk hozzá még lisztet, de nem kell túl masszív tésztát kapnunk.
Az enyhén lágy tésztát csomagoljuk hűtőzacskóba, majd egy órán át pihentessük a frigóban.

Sweet tipp: A tészta mennyisége egy 20 cm-es formához elegendő.

Egy pite formát kivajazunk-kilisztezünk.
(A lépés kihagyható, hiszen a tészta is tartalmaz vajat, de biztos, ami biztos.)
A tészta két harmadát kinyújtjuk, majd kibéleljük vele a formát.
A maradékot visszatesszük a hűtőbe.
A pitetésztát 10-15 perc alatt elősütjük, 200'C-ra előmelegített sütőben.

Sweet tipp: Töltelék nélkül a pite tésztája felpúposodhat a melegben, ezért helyezzünk egy sütőpapírt a tésztára, azt szórjuk meg rizzsel nehezék gyanánt, és így süssük barnára.

Az elősütés után a tésztán oszlassuk el a diós keveréket.
Erre tegyük a birsalmatölteléket.
Vegyük ki a maradék egyharamad tésztát, és nyújtsuk ki.
Vágjuk azonos szélességű csíkokra, és alakítsuk ki a pite tetején a jellegzetes rácsozatot.
(Ezt ügyesebben, és szebben csináljuk, mint én! :) )
Tegyük vissza a sütőbe.
Körülbelül 20-25 perc alatt aranybarna lesz, ekkor kivehetjük a sütőből.

 

pitee.jpg
www.facebook.com/blogthesweetlife

TOVÁBBI NAGYON SZÉP NAPOT, ÉS VIDÁMABB PITÉZÉST KÍVÁNOK!
/Mademoiselle Marshmallow/



Szólj hozzá!

Címkék: körte amerika pite birsalmasajt birsalma birsalma lekvár amerikai hét

A bejegyzés trackback címe:

https://thesweetlife.blog.hu/api/trackback/id/tr515667243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása